torsdag, januari 10, 2008

inspiration + födelsedag!

titta vilken underbar cupcake!

the hummingbird bakery, fotad av asuka.

imorgon ska jag ha födelsedagsfest. tänker bjuda på s'mores cupcakes och lemon meringue pie. pajen bakas imorgon, kan återkomma med recept mm i helgen.

och just det, jag kan försöka komma ihåg att fota lite i övrigt också. då menar jag inte bara bilder på cupcakesen och pajen utan även fånga lite festligheter, vänner och mig själv. det låter väl trevligt? har ni några andra önskemål nu när jag ändå är igång?

<3

19 kommentarer:

Anna sa...

Hejsan, gillar verkligen din sida, ska väl ge mig på att baka cupcakes nu, nu undrar jag bara om det böckerna, crazy cupcakes och 125 best cupcakes är något att rekomendera??

Mathilda sa...

Hejsan! jag ville bara säga att jag älskar din blogg, ett tips på en blogg till dig är http://blixman.blogg.se/cupcakes.html den passar nog dig fin fint ;) mvh/Mathilda

Emelie sa...

Hejsan :) Jag ska ha lite födelsedagskalas för de närmaste vännerna hemma hos mig på tisdag och skall faktiskt baka cupcakes men har inte hittat något bra recept ännu. Har du någon bok eller internetsida att rekomendera så jag kan hitta recept? Mvh Emelie

masha sa...

anna: ta crazy about cupcakes, den boken är hur bra som helst! det står bla hur man på bästa sätt kan kombinera olika frostingrecept med diverse cupcakes plus att den är fullspäckad av fina inspirationsbilder. helt klart överlägsen 125 best cupcakes som är svartvit och... tråååkig.

mathilda: tack! :D ska kolla in den där bloggen.

emelie: well, jag har ju en del recept men sedan har jag även en del cupcakelänkar där till höger på bloggen.

Anna sa...

Men var kan jag hitta den boken, den är slut överallt, har lagt in bevakning på den, men det kan ju ta tid innan den kommer, var köpte du din??

masha sa...

anna: ja shit, jag märkte att det var lite svårt. jag har för mig att jag beställde min från adlibris men det var så länge sedan och den var ju slut där.

jag har inte handlat på denna sida, men den verkar schysst. det var dessutom fraktfritt. här fanns den. annars kan den säkert finnas på ebay också, fast du kanske inte brukar köpa grejer där...

Anna sa...

Tack så mycket, hoppas nu att de har den. Jag bara undrar om du skulle vilja skicka receptet på white chocolate cupcakes med white chocolate buttercream frosting till mig, du behöver inte översätta det om du inte vill, det kan jag nog fixa själv. Hade varit jättesnällt, för jag tycker att de verkar så himla goda. kanske kan skicka de till min mail anna_kudde@hotmail.com
Och föresten, så har jag bakat mina första cupcakes idag, och man kan ju säga att jag är fast.

Anonym sa...

Masha! Ta kort på hur ditt kök är ordnat. Hur du förvarar recepten osv. Jag såg i någon inlägg att du lägger recept i plastfickor. Har du pärmar då? Älskar ordning! :D / bree v-d-k

imolly sa...

Hej!Kolla cupcakesen vi festade med på min blogg. Gillar din blogg, den är inspirerande.
hej hej

Johanna sa...

Jag och sofia bakade blåbärsmuffinsen med citronglasyr som du skrev om, ohmgod åt kanske 4 st på alldeles för kort tid *illamående*. De var fulländade,tack för tipset!!

Mathilda sa...

ska du inte komma med något nytt snart? :)

masha sa...

jo, i helgen tänker jag baka igen. har dock inte bestämt mig för vilken sort ännu...

Cecilia sa...

Mer recept tack :D

Jaqueline sa...

Jag gillar verkligen din sida, du är väldigt duktig!
Jag tänkte be dig om lite råd och inspiration.
Då jag fyller år om ca 2 veckor, så hade jag tänkt att jag skulle baka cupcakes.
Jag är rätt så värdelös på allt som har med köket att göra, och tänkte kan någon ge mig ett enkelt och lättläst recept man inte kan misslyckas med så är det du!
Men inte vilka cupcakes som helst, jag vill att de ska vara cocos-chokladcupcakes med cocosfrosting.
Så om du har något recept liggandes skulle jag bli superglad om du hörde av dig. tack så mycket och keep up the good work!
Släng gärna fram receptet till min mail.
ziptzy@hotmail.com
Tack på förhand.

Mamma Millan sa...

woow, ser ut som jag hittat helt räTT...älskar ju cup cakes ju...oen hel blogg om bara det...måste lusläsa!!

Alltså, gör lite själv , men på skoj...mest för jag tycker om att dekorera...har inget bra recept, men det kanske man kan få nu...hade inlägg i går om Just Cupcakes..mina!!


Välkommen in till mig, har nog lite smarriga cup cakes över att bjussa på...Kram Mamma Millan<3

Nella sa...

Haha sööt blogg!

Ellen S sa...

hej :) Tänket baka cupcakes för första gången xD Har du ngt enkelt men gott recept jag kan testa? :) Vore bra om du kunde maila det till mej, ellen.s@live.se . vore jätte snällt! :D

Amanda sa...

Vad underbart med en svensk cupcakesida! :) Ska baka cupcakes senare i veckan och tänkte använda mig av några recept härifrån.

Mona sa...

Kul Hemsida!
Du är väääkligen duktig!

Massa kramar/ Mona
---
Sugen på något sött? Eller vill du bara dregla dig bort för en stund...*ler*.

Besök då min bakblogg... Bakpassion.blogg.se!

Bakar tårtor, CUPCAKES och massa annat! Man kan även ge förslag till vad jag ska baka näst!
Hoppas vi ses, och varmt välkommen in i min värld!

Massa bloggkramar/ Mona